Underline menu menu close

e-Conomy SEA 2024: Southeast Asia's digital companies boost profitability after pandemic

05:58 - 20/11/2024

Picture1111-1
Soure: Google

Profitability on the rise

In an annual study by Google, Singapore state investor Temasek Holdings and U.S. consultancy Bain & Co., the region's e-commerce, online travel, on-demand transportation and food delivery and other related services are expected to generate a total EBITDA (earnings before interest, taxes, depreciation and amortization) of $11 billion in 2024, up from $9 billion last year and $4 billion in 2022.

The e-Conomy SEA 2024 report estimated the EBITDA figures of leading tech companies from each sector and used that as a base to project the numbers for other smaller companies. The annual study tracks digital economy trends in six regional markets: Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand and Viet Nam.

Profitability on the rise across sectors: Tighter commissions, targeted incentives, and new revenue streams like advertising have contributed to profit multiplying by a 2.5x increase in profit over the past two years.

Strides in e-commerce and gaming

Creators in Southeast Asia have helped drive e-commerce growth significantly through their use of live shopping. In fact, video commerce in the region accounts for 20% of the total e-commerce GMV — which has itself grown 15% since last year. And when it comes to gaming, Southeast Asia’s developers are driving an outsized share of the global gaming market with 12%1 of all global mobile game downloads in 2024.

Leveraging artificial intelligence (AI)

Southeast Asia is also attracting significant investments in AI, with the first half of 2024 alone bringing in over U.S. $30 billion committed to AI infrastructure in Singapore, Thailand and Malaysia. This influx of capital is laying the foundation for more compute power, AI services and the capacity to handle ever growing amounts of data, positioning the region for long-term success.

Tổng số bài đăng 329.

Tiêu đề Ngày
XUẤT NHẬP KHẨU VIỆT NAM – ASEAN 5 THÁNG ĐẦU NĂM 2025: NHẬP SIÊU TĂNG MẠNH, XUẤT KHẨU GIỮ ĐÀ TĂNG TRƯỞNG 29-06-2025
HỘI NGHỊ ỦY BAN ĐIỀU PHỐI THỰC THI HIỆP ĐỊNH THƯƠNG MẠI HÀNG HÓA ASEAN LẦN THỨ 48 (CCA-48) 29-06-2025
NÔNG SẢN ASEAN HƯỞNG LỢI TỪ HIỆP ĐỊNH RCEP TẠI THỊ TRƯỜNG TRUNG QUỐC – CƠ HỘI CHO VIỆT NAM 27-06-2025
Hội nghị trực tuyến Ủy ban thực thi Hiệp định thương mại tự do ASEAN – Hàn Quốc (AKFTA) 22-06-2025
Chương trình tổng kết và tuyên truyền về Kế hoạch Chiến lược Cộng đồng Kinh tế ASEAN 2026–2030, Tầm nhìn 2045 22-06-2025
ASEAN TIẾP TỤC KHẲNG ĐỊNH VỊ TRÍ ĐỐI TÁC THƯƠNG MẠI LỚN CỦA KHU VỰC ĐÔNG Á 20-06-2025
Hội thảo phổ biến về Cổng thông tin thuế quan ASEAN (ASEAN Tariff Finder) 20-06-2025
Phiên họp lần thứ 9 Uỷ ban hỗn hợp đàm phán rà soát, nâng cấp Hiệp định Thương mại Hàng hoá ASEAN - Ấn Độ (AITIGA JC 9) sẽ diễn ra từ ngày 19-20/6/2025 tại Kuala Lumpur, Malaysia 20-06-2025
PHIÊN HỌP LẦN THỨ 110 CỦA UỶ BAN ĐIỀU PHỐI ASEAN VỀ DỊCH VỤ (CCS 110) VÀ CÁC NHÓM HỌP LIÊN QUAN TẠI VIÊNG CHĂN, LÀO (16-20/6/2025) 20-06-2025
Hội nghị Cấp cao ASEAN lần thứ 46 tại Kuala Lumpur, Malaysia, kết thúc tốt đẹp với nỗ lực bảo vệ kinh tế khu vực 13-06-2025